سفارش تبلیغ
صبا ویژن

dARk ARt

فیلم 7

    نظر

دل توره کارگردان فیلم هفتم نخواهد بود

همانطور که قبلا نیز اطلاع داده بودیم، گیلرمو دل توره در مصاحبه های مختلفی علاقه خود را به کارگردانی فیلم آخر هری پاتر یعنی «هری پاتر و یادگار های مرگ» ابراز کرده بود. اما امروز دیوید هیمن تهیه کننده فیلم های هری پاتر این موضوع را منتفی دانست...

 

 

مجله ایمپایر در گزارشی نوشت که در مصاحبه اخیر آنها با دیوید هیمن وی گفته: «متاسفانه دل توره واقعا گزینه مناسبی نیست چون خیلی سرش شلوغه». روزنامه هالیوود ریپورتر امروز در خبری اعلام کرد آقای دل توره در حال گفتگو در مورد بدست گرفتن سکان هدایت فیلم عظیم «هابیت» است. و در نتیجه مسلما وی وقت کافی برای کارگردانی فیلم هری پاتر را نخواهد داشت.
همانطور که قبلا اعلام شده آخرین فیلم از سری هری پاتر قرار است در سال 2010 اکران شود.


هری پاتر و یادگارهای مرگ نامزد دو جایزه نبیولا شد

هری پاتر و یادگارهای مرگ نامزد دو جایزه نبیولا شد

هفتمین کتاب از سری هری پاتر نوشته جی کی رولینگ «هری پاتر و یادگارهای مرگ» نامزد دریافت دو جایزه در رای گیری های مقدماتی انجمن نویسندگان فانتزی و علمی تخیلی آمریکا (نبیولا) شده است...

< type=text/java> این گروه غیر انتفاعی که قصدشان جمع کردن موفق ترین و با جسارت ترین نویسندگان جهان بوده است هر ساله یک رمان خاص را که از نظر رای دهندگان آنها واجد شرایط مطلوب باشد به عنوان بهترین رمان سال انتخاب میکند. «یادگارهای مرگ» همراه با بسیاری رمان های دیگر برای سال 2007 در شاخه بهترین رمان نامزد شده است.

 


جلوگیری از انتشار نسخه فنلاندی یادگار های مرگ به خاطر حفاظت از د

 جلوگیری از انتشار نسخه فنلاندی یادگار های مرگ به خاطر حفاظت از درختان جنگل

 

همانطور که میدانید بلومزبری ناشر اصلی و بریتانیایی هری پاتر و همچنین اسکولاستیک ناشر آمریکایی آن برای چاپ کتاب های هری پاتر از کاغذ های بازیافتی استفاده میکنند تا صدمه ای به محیط زیست وارد نشود.
همچنین ناشران دیگر زبان ها را نیز تشویق به استفاده از کاغذ های بازیافتی میکردند.
اکنون شنیده میشود که کار از تشویق فراتر رفته و به اجبار کشیده شده است.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد نسخه فنلاندی کتاب هفتم هری پاتر با نام «هری پاتر و یادگار های مرگ» به دلیل آنچه که عدم استاندارد بودن «گواهی محیط زیست» آن بیان شده تا زمانی که روی کاغذ های بازیافتی چاپ نشود منتشر نخواهد شد.

< type=text/java>

< src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js" type=text/java>

یکی از خواسته های نویسنده همواره این بوده که ناشران هری پاتر به محیط زیست توجه کنند. به همین خاطر انتشارات اسکولاستیک به «شورای رفاقت با جنگل ها » پیوست و اکنون از ناشر فنلاندی نیز همین مورد خواسته شده است.

لازم به ذکر است که در ایران تقریبا هیچ کتاب یا حتی روزنامه ای روی کاغذ های بازیافتی منتشر نمیشود.

قرار است نسخه فنلاندی کتاب هفتم در تاریخ 7 مارس 2008 منتشر شود.


مجله USA Today «یادگار های مرگ» را برترین کتاب 2007 نامید

مجله USA Today «یادگار های مرگ» را برترین کتاب 2007 نامید

 

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم با تمام شدن سال 2007 بسیاری از رسانه های جهان آمار و ارقام خود را در مورد آن انتشار می دهند.
اکنون مجله آمریکایی USA Today در مقاله ای به فروش خیره کننده آخرین کتاب رولینگ «هری پاتر و یادگار های مرگ» در سال 2007 پرداخته است. در این مقاله ها تاثیر عمیق فروش این کتاب و سایر رمان هری هری پاتر در صنعت کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این سری مقالات به چاپ اول 12 میلیون نسخه ای کتاب هفتم و فروش 8.3 میلیون نسخه ای آن فقط در 24 ساعت اول در آمریکا اشاره شده است. به طور مشخص در این مقاله فروش کتاب هفتم به همراه سایر کتاب ها به عنوان بزرگترین اقتصاد رشد یافته سال 2007 معرفی شده است.

همچنین در مقاله دیگری «یادگارهای مرگ» در فهرست صد کتاب پر تیراژ سال 2007 در مقام اول جای گرفته است.
رتبه شش کتاب دیگر عبارت است از:
# 11. شاهزاده نیمه خالص
# 33. محفل ققنوس
# 36. سنگ جادو
# 70. تالار اسرار
# 88. جام آتش
# 96. زندانی آزکابان

همچنین این مجله در مقاله دیگری سال 2007 را هفته به هفته بررسی کرده و در مطلبی نوشته در هفته ای که کتاب هفتم هری پاتر منتشر شد سایر کتاب های هری پاتر و حتی دو کتاب «جانوارن شگفت انگیز و زیست گاه آنها» و «کویدیچ در گذر اعصار» نیز به فهرست 100 کتاب راه یافتند.